maandag 14 september 2015

Smooooooth

Sinds een jaar of zo drink ik een smoothie als ontbijt. Dat kan ik iedereeen aanraden; de zeldzame keren dat ik oversla, mis ik de vitamine-stoot van mijn ochtend echt.



Papaya, sinaasappelsap, banaan, amandelmelk, lijnzaad


Mijn recept is altijd hetzelfde:


  • Een vloeistof (in mijn geval 250 ml vanillemelk of amandelmelk)
  • Iets om het cremig te maken (een beetje yoghurt, 1/2 banaan, 1/2 courgette, havermoutvlokken, of 1/2 avocado)
  • Een groente (flinke hand spinazie, andijvie, paksoi of een groene koolsoort)
  • fruit voor de smaak (alles kan: aardbeien, frambozen, bosbessen, meloen, appel, peer, mango, perziken, pruimen, echt alles)



Soja-vanillemelk, bramen, andijvie, banaan.



Het is een fris begin van de dag; je wordt er wakker en vitaal en scherp van, nou ja, misschien is dat laatste vooral door de begeleidende twee koppen koffie. En, het houdt me vol tot de lunch.






Vanillemelk, aardbeien, spinazie, banaan



Dat is mooi. Want hongerige mensen vermoorden hun collega's veel vaker dan niet-hongerige mensen.



Perzik, amandelmelk, boerenkool, havermoutlvlokken



True story.




2 opmerkingen:

  1. Goed idee zeker voor iemand die net als ik niet van ontbijten houdt!
    Mag de groenten ook uit de vriezer komen?
    Ps. Het rennen gaat door, 2x per week maar ik merk heel weinig vooruitgang qua conditie (of moet ik meer doorzettingsvermogen laten zien?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, bevoren kan prima. Ik gebruik ook vaak bevroren fruit (bosbessen, frambozen,mango of aardbeien).

      Wat loop je precies, die twee keer per week? Hoe lang, welk tempo? Volg je een schema? Ik zou sowieso 1x per week toevoegen, maar vertel eens wat je precies doet?

      Verwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...