maandag 12 oktober 2015

Auw auw auw

Dus, ik had sinds dinsdag de blaren-from-hell op allebei mijn voeten. Aan de binnenkant van mijn voetboog.

Ze kwamen zomaar. Geen nieuwe schoenen, geen regen, geen rare ondergrond, geen hellingen, geen extreme duur. Gewoon een uurtje intervallen as usual. Maar dan met gaten in je voeten aan het eind.

Heel even rust dus maar, en zaterdag een korte tempotraining, waar het al niet beter van werd. En toen was het gisteren, en moest ik duurlopen.

Wat doe je dan? Ik wist het niet zo goed. Volgende week is de Amsterdam Halve Marathon. Niet trainen, zo vlak vantevoren, terwijl ik al zo legendarisch slecht ben voorbereid, is ook weer zoiets.
Maar je voeten volledig naar de kl-te lopen met nog maar een week om te genezen is ook neit een heel aantrekkelijke optie.

Ik koos uit twee kwaden en ging voor de laatste. Dertien kilometer, ik kon me inhouden en deed niet vijftien, want als het lekker weer is en je lijf voelt goed dan kun je dat soms zomaar niet helpen, maar ik was toch best wel enigszins verstandig. Yay mij.





Conditioneel gezien ging het prima. Blaarioneel gezien werd het een slagveld. Klik hier als je een sterke maag hebt.

Nu dus als de donder gaan helen. Ik heb een plan, met hulp van ren-vriendin Laetitia - iets met gewohl voetencreme en sokken en antibacteriele zooltjes in mn schoenen. En echt he, al eindig ik met tot mn enkels afgesleten stompjes - ik ga hoe dan ook starten, volgende week.


9 opmerkingen:

  1. Ach lieverd toch...
    Heb je geen Compeed pleisters? Die zijn écht top! Maar die moet je eigenlijk op je blaren plakken zodra ze verschijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die had ik. Een dubbele compeed zat erop toen ik ging lopen gister, en daarmee is het tot dit beperkt. De andere voet is ook zo.
      Ik hoor goede dingen over gewohl, dus dat ga ik toch ook proberen. Ik zie wel hoe ver ik kom voor zondag :)

      Verwijderen
  2. Ik kom pas woensdag naar NL. Stom hoor, dat ze die marathon dan niet gewoon een weekje later doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jee, wat een pech!
    Hopelijk zijn ze snel weer weg! Stomme blaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn (anti)blarentip:

    De blaren voor het lopen afplakken met een Duoderm (is een soort tweede huid) en fixomull. Beide verkrijgbaar bij de apotheek. Deze combinatie heeft al een paar keer mijn Nijmeegse 4daagse gered. Ik ben kampioen blaren kweken....
    Compeed kun je beter niet plakken als er al blaren zitten, omdat Compeed aan de blaar vast plakt en pas een paar dagen later loslaat. Dan kun je er niet meer bij om de plek te behandelen.

    Sterkte, ik hoop dat de Gewohl goede dingen voor je voeten doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ff dokter naar laten kijken. Ziet er echt heel erg uit. Misschien heeft dokter een heilzaam zalfje.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sterkte met de heling van je blaren. Heb de foto even bekeken en ziet er gelukkig niet ontstoken uit. Ik geloof dat afplakken zoals Liesie tipt, inderdaad de beste oplossing is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ai ai ai....duim dat het snel zal helen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die tip van Liesie is een hele goeie denk ik. Mijn schoonzus hoor ik daar ook altijd over. Hoop voor je dat het snel heelt. Slechte timing voor blaren! Mooie foto trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...