vrijdag 9 oktober 2015

Pompoenbrood

Laat ik een pompoenbrood maken, dacht ik, want het is Oktober.




En zoveel mogelijk pompoenen eten in Oktober is een nou eenmaal van mijn doelen in het leven.


Neem een kleine bio-pompen, snij hem in vier stukken, haal de pitjes eruit en zet die vier stukken 3 minuutjes op vol vermogen in de magnetron.




Zo! Gaar!

Dan, vier bio eitjes in een grote kom....






...scheutje amandelmelk erbij...





.... beetje honing....




... en een HELEBOEL koekkruiden. Zoveel koekkruiden als er thee is in china. Zoveel koekkruiden als er bejaarden op e-bikes zijn. Zoveel koekkruiden als er bekertjes langs de weg liggen bij de Damloop.






Een flinke hoop volkoren tarwebloem.





Ik had denk ik een ons of twee gebruikt, maar dat was te weinig, want het eindresultaat was nog wat te vochtig. Niet te zuinig doen.

Dat geldt overigens voor alles in het leven. 






Oh en een beetje vanilleyoghurt. Ook nog. Dan, een paar scheppen appelmoes voor die lekkere herfstige smaak...






...of omdat je tegenwoordig altijd appelmoes in huis hebt omdat je schoondochter dat overal overheen gooit. Dat kan ook.


Dan pureer je de pompoen of prakt hem tot pap of snijdt hem in kleine stukjes, jij mag kiezen, en dan lepel je alles door elkaar.





Anderhalf uur op 180 graden. 

 



Ik had er 'icing' over gesmeerd van sojaroomkaas (gewoon philadelphia kan ook), gemengd met een paar druppels vanille essence en een eetlepel honing.

Wist je dat er in vanille essence ethanol zit? Echt, staat op het flesje.


Volgens mij rijden daar auto's op.

Dus dat moet mij dan ook wel vooruit krijgen.




Maandag:
Weights | armen, 10x10Kg links, 10x10Kg rechts

Dinsdag:
Hardlopen | 5'D1 5'D2 5'D3 *4 | 8.65km | 6'57
 







2 opmerkingen:

  1. Jaaa! Ein-de-lijk weer een Francine-recept met Foto's-om-te-Watertanden en Ubergrappige tekst!
    Dank je wel! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me zalig, dank je wel! En over de ethanol in vanille extract hadden we het gisteren, met vrienden. Gecheckt en ja hoor..... héél veel ethanol!!!🙄

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...