woensdag 24 juni 2015

Mail

Van: Francine
Aan: Tiny Raijmakers
Datum: 23 juni 2015 12:53

 
Hoi Tiny

Het gaat goed hier. Dinsdag heb ik mijn interval training rond de bosbaan gedaan, samen met Peter. Leuk rondje. Ik merk dat het me goed doet als ik af en toe van uitzicht verander :). Nieuwe plekken ontdekken motiveert weer.
Donderdag heb ik gelopen in Maasmechelen, daar was ik voor werk. Ik had maar 45 minuten, dus het werd wat korter dan gepland. Dat gebeurde ook met mijn vrijdagloopje, dat ik er pas op zaterdagochtend in kreeg. Dus, zondag ben ik wat langer gegaan dan de 90 min die op de planning stonden. Ik dacht, mag vast wel van de baas ;).
Ik merk dat bijn d1 tempo wat omhoog gaat. Dat is mooi, ik heb echt het gevoel dat ik conditioneel nu op precies hetzelfde punt ben als een jaar geleden. Deze week een jaar geleden raakte ik geblesseerd; daarna was het aanmodderen. Nu ben ik weer waar ik was, en kan ik gaan opbouwen vanaf hier!
Conditioneel gaat het dus top. Ik krijg er doorgaans vier loopjes per week in, soms drie, maar op de lopeloze dagen fiets ik veel. Ik beweeg dus zes dagen per week nu, 4 lopen twee fietsen, soms drie om drie, en ik lijk daar weinig last van te hebben.
Ben er blij van :)
Groetjes
Francine


____________________________________________________________________


Van: Tiny Raijmakers
Aan: Francine
Datum:  23 juni 2015 14:29



Hoi Francine,

Doet me echt deugd dat je zo goed gaat. Er zijn wel wat verklaringen voor te vinden. Op de eerste plaats beginnen je loopjaren te tellen (dat is niet je leeftijd, maar de tijd dat je nu hardloopt)
Je spieren, banden en pezen, daarvan is de belastbaarheid toegenomen. Ook door het lopen is in de loop van de tijd je haarvatstelsel een stuk verbeterd. Dus, meer bloed naar je beenspieren, maar ook meer en betere afvoer van afvalstoffen. Dus later de verzuring in, en de hersteltijden korter. Je belastbaarheid gaat de komende jaren zeker nog verder vooruit, vooral omdat je botdichtheid zeker nog toeneemt ondanks dat je leeftijd je wat dat betreft wat gaat tegenwerken (botontkalking begint bij vrouwen al vaak boven hun 30ste).
Je trainingen moeten die afname eerst al zien te overwinnen en wat er dan nog overblijft is voor de opbouw. Je snapt dat dit een erg langzaam proces is.

Onafhankelijk op welke leeftijd iemand ook begint met hardlopen kan het soms best 10 jaar duren voordat iemand zijn maximale belastbaarheid bereikt.

Je zult het zien dat je de komende tijd nog stappen gaat maken. Zeker met jouw beweeg-en trainingspatroon van dit moment.

Ik heb daar alle vertrouwen in.

Groetjes Tiny


___________________________________________________________________________


Vanavond op het programma:

 

Piramideloop
1'-2'-3'-4'-5'
5'-4'-3'-2'-1'
 
p=1'



Zin in :)

1 opmerking:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...