zondag 14 juni 2015

Zondagduurloop



Vorige week liep ik tien kilometer, terwijl ik langer wilde. Deze week maakte ik dat goed, in overleg met de trainer. In m'm schema stond eigenlijk een 75 minuten loop, vandaag. De trainer weet echter hoe ik in elkaar zit. 'Ga maar', zei hij, 'want van de onrust in je hoofd heb je veel langer last dan van de pijn aan je voet'. 

Ik ben dol op die man. 

Twintig kilometer werd het, verdeeld in vier blokken van vijf, met steeds twee minuutjes pauze ertussen voor wat drinken, en op het tien kilometer punt een halve eierkoek. 
De laatste vijf waren zwaar. in de laatste vijf moest ik bikkelen. In de laatste vijf, terwijl ik me concentreerde op mijn lichaam, verdween de week die achter me lag in het verleden, en dreef de week die voor me ligt weg, naar de toekomst, waar hij hoorde. Er was alleen nog maar nu

Mn iPhone gaf me de Dire Straits in de laatste kilometer, en ik rende het dagelijks leven weer in. 

1 opmerking:

  1. Blij dat je weer online terug bent. Heb je echt gemist!. Succes met het lopen.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...