woensdag 22 juni 2016

Schaaf

Dwars door de paardrijspierpijn heen ging ik gister mijn zondag duurloop inhalen.

Het was warm en benauwd, ik zweette dus behoorlijk, en ik had een katoenen shirt aan, wat natuurlijk niet bijster goed ventileert en droogt.





En dus kreeg ik een schaafplek.






Schaven is gemeen en sneaky want je weet dat het gebeurt, dat voel je, dat doet soort van een beetje pijn maar dat negeer je braaf want je bent een bikkel, maar dan ga je onder de douche en dan komt er heet water en sop overheen  en dan gil je zo hard dat er ramen sneuvelen.

Door de hele buurt.




Glijmiddel schijnt te helpen. Maar daar durfde ik niet om te vragen bij de drogist in het dorp.





Dus Calendulan zalf moet het op gaan lossen.


Dus, door mijn nog stramme benen liep ik langzamer dan een gletsjer en ondertussen brandde er een gat in mn middenrif, maar, conditioneel gezien waren het echt heerlijke kilometers :).  Nog een weekje, en dan gaan we weer geleidelijk uitbreiden naar 4 trainingen per week.

4 opmerkingen:

  1. Auw!! Ik dacht onder de parasol te verblijven maar daar waar jouw schaafplek zit, heb ik dus een "in de fik door de zon in schaduw" plek terwijl ik toch al bijna 2 weken terug ben uit het erg zonnige Andalusiƫ. Nou ren ik niet maar sjok (gister leek het wel een trailrun door modder, nat gras en plassen) maar ik vind die plek ook erg klierderig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. !! dit is echt super goed dat je dit post, tis echt een waarschuwing dat katoen en warm weer en hardlopen dus echt niet aan te raden zijn, tjonge jonge! sterkte met de plek en dank je wel voor de waarschuwing!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bepanthen is ook fijn bij schaafplekken Francine.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vaseline gebruiken voor het rennen. Ik had het altijd van de hartslagband. Probleem opgelost door een bh te kopen waar de band ingenaaid zit en alleen de sensor op de bh in het midden komt. Spoedig herstel gewenst.
    Groetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...