vrijdag 21 augustus 2015

Carrot-cakejes

Ok, ze zijn niet helemaal honderd procent heel erg hypergezond, maar ook weer een beetje wel. Bear with me.

140 gram boter heb je nodig.




Ja sorry voor dat. Er is niet zoiets als 'een mooie foto van 140 gram boter'.


Die 140 gram boter is vanwege dit:



Ik weet het! Ik weet het! Kant-en-klaar! Ik ga me diep schamen, goed? Bestaat nog voor een aanmerkelijk deel uit suiker ook.


Maar, ik maak het goed. Kijk! Biologische eitjes:




Twee eitjes moeten erbij. Op het pak stond twee eidooiers, maar voor de dooiers van het wit scheiden was het leven tekort.
En bovendien, kom op, koekiemiks fabrikant, het zijn koekjes he, geen pavlova. Ga nou niet arrogant lopen doen.


Ik deed er ook twee scheppen vanille weiproteine bij, want weiproteine moet je eigenlijk drinken als shake, maar echt he, dat is echt niet te hachelen. *gruwel*.



Maar, een sportend mensch moet toch aan haar eiwitten komen , en als ingredient, in een smoothie of in pannenkoeken of zo gaat het wel. Bovendien, als je zo'n dure pot heb gekocht gooi je die ook weer niet zomaar weg, kwa gierig.






Dan, havermout. Ik koop dat tegenwoordig in van die portiezakjes. Twee heb ik er door gedaan. 





Een beetje vanillemelk...





En kaneel, want als er meer kaneel was in de wereld, was er minder oorlog.





En nog wat koekkruiden, ook.

En dan, natuurlijk, wortels.





Ik had zo'n zak salade wortel sliertjes meegenomen. Eigenlijk wou ik natuurlijk gewoon zelf verse wortels schoonmaken, even de kook erover, en dan raspen,
maar,
maar,
maar,





Deegje kneden!




Van dat deeg maak je, met twee lepels, onduidelijke blobjes op een vel bakpapier. Op iedere blob druk je een halve pecannoot, en daaroverheen drizzel je dan een beetje honing.





15-20 minuutjes afbakken op 180 graden. 






Je zou kunnen zeggen dat ze wel een beetje bobbelig zijn, en onregelmatig, en lelijk.





Maar ik heb zelf meer met het woord 'rustiek'.

5 opmerkingen:

  1. Hahahaha, ge-wel-dig!! Wat een heerlijk stukje weer! Dankjewel!
    Echt, je moet een boek gaan uitbrengen.
    Any book :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ouderwets goed omschreven, ik zit t met een grote glimlach te lezen :-). Als jouw receptenboek uitkomt sta ik voor in de rij! Ik ga die rustieke koekjes ook es proberen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahahaha wat heerlijk geschreven weer!!! Rustiek past helemaal bij die koekjes en volgens mij zijn ze overheerlijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Rustiek past wel bij deze koekjes, als ze maar lekker zijn, toch, das het belangrijkste! En ik moet zeggen, je hebt er een leuk 'recept' van gemaakt!
    groetjes Mickey

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha ha, rustique is ook mijn stopwoord in Frankrijk. Leuke blog, leuk recept. De wortels die ik in oktober uit de Franse grond trek gaan zeker voor een deel in deze rustieke koekjes.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...