zondag 2 augustus 2015

YEAH!

Een heel voorzicht heel klein, voorzichtig brandend groen lichtje kreeg ik van Herman-de-fysio. Deze week mocht ik een kort rondje, niet meer dan 4 of 5 kilometer.

Vrijdag fietste ik nog, na fysiotherapie, maar gisteravond ging ik het proberen. Ik fietste naar een fietspad net buiten het dorp, zodat 'n zere pees alvast wat los zou komen. 'Meteen stoppen als het pijn doet', had hij gezegd. Pezen zijn moeilijk weefsel om te genezen en stuk is stuk, dan blijft het een zwakker plek. Ik was er een beetje nerveus van. Ik wou het niet verkloten.

Ik parkeerde mijn fiets bij een hek, zette een muziekje aan, stelde runkeeper in, haalde diep adem en drukte op 'Ga Hardlopen'.
Een langzaam, voorzichtig dribbelpasje. Honderd meter. Honderdvijftig... en BAM, daar was de pijn weer.

Ik moest er van huilen. Niet van de pijn zozeer, zo erg was t nou ook weer niet, maar van de STOMTE. Ik vond het stom. Ik had me er zo op verheugd.

Mijn voet even losschudden maar, en stilstaan tot het was afgezakt. Ik nam me voor twee kilometer te doen, met zo vaak stoppen als nodig. Twee kilometer, niet meer.

Ik liep nog een eindje, en naarmate mijn spieren warmer werden ging het beter. 350 meter. Even stilstaan. Proberen niet al te hard te balen. Kom op, Francine. Je loopt hier, oor het eerst in drie weken, en kort lopen is altijd nog beter dan niet lopen.

Het volgende stuk was 800 meter. Depijn kwam terugm maar iedere keer milder. Nog een eindje dan, alleen dit liiedje nog alleen nog tot het hek.

Ineens was ik twee km van mn fiets. Oeps.
Omdraaien, niet overbelasten nou, kom op Francine, verkloot het niet. Ik draaide en rende terug. Zonder pijn. Zonder problemen. Speciaal voor mij, om het te vieren, gooide de hemel er een geweldige zonsondergang tegenaan.




 Ik zweefde over het fietspad - mijn voeten gingen vanzelf. Toen ik aanzette voor een snelle kilometer vermengden de zweetdruppeltjes op mijn neus zich met de tranen van de eerste kilometer. Het ging prima. Ik rende met vleugels.





Een blij ei was ik, toen ik weer bij m'n fiets was.



Vannacht kwam wel de reactie  - behoorlijke pijn in mn enkel. En ja, ik ga pas weer rennen als dat een hele dag weg is.

Maar deze heb ik mooi in mn zak.



Hardlopen | 4km - 7'21


4 opmerkingen:

  1. Het beginnetje is er weer. Blijf in gedachten herhalen: "Francine verkloot het nou niet"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahahaha, blij ei en inderdaad doe voorzichtig aan!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed !!! Blij voor jou ! Nu hopen dat de pijnvrije dag er heel snel is . Ik duim voor je !

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...