woensdag 12 augustus 2015

10 Tips voor fietsen naar je werk

1. stap op een fiets

2. ga naar je werk


Het is that simple.

Ja, ook als het meer dan 20 km is.



Maar ok, hier zijn er nog een paar:


3. Leg een toilettas op je werk met een extra versie van je make up, haarlak en toiletspullen, en als het kan 1 set schone kantoorkleren. Dan hoef je dat niet iedere keer mee te slepen.


Voila - 08:45 vs 08:55. In tien minuten gedouched achter mn bureau, afgelopen maandag. 


4.  Als je naar je werk fietst, dan moet je langs stoplichten, andere fietsers, auto's, bruggen en - in mijn geval - een pont over het IJ. Leg je daar bij neer. Dit is niet het moment voor een PR.


5. Lunch GROOT. Je hebt 's ochtends al veel energie gebruikt, maar je moet straks ook weer terug. Vul je proteinen aan, en geef je lichaam wat langzame koolhydraten om het straks nog een keer te doen.



6. Koop een sport rugzak. Eentje die met de vorm van je rug meebuigt. Ik moet er snel een vinden; man, want hing die laptop ongemakkelijk op mijn rug van de week.


7. Lach iedereen uit die in de file staat waar je langs rijdt. Mag best hardop, ook. Vinden ze vast niet aardig, maar dan ben jij toch allang weg. 


8. Draag een helm. Echt. En zie punt 1, kwa haarlak.


9. Zorg ervoor dat je een setje bandenplakspullen bij je hebt nou dacht het niet iemand kan bellen om je op te halen, je naar je werk te rijden en je band voor je te plakken, mocht je lek staan.


10. Geniet ervan. 
Het is echt heerlijk om de dag te beginnen met je hoofd in de wind, in het licht van een zomer ochtend, trappend door de weilanden. Ganzen boven je hoofd, een tractor in de verte die alweer, of nog steeds, probeert het laatste gras van het land te krijgen voor de regen komt.
Het is echt leuk om door een wakker wordende stad te rijden. Winkels die open gaan, terrasstoelen die buiten gezet worden, gehaast overstekende mensen met hun koffie in hun hand. En jij, zigzaggend door het ochtendverkeer, met een muziekje in je oor.


Probeer het gewoon zo nu en dan. Naar je werk moet je toch.

1 opmerking:

  1. Ik woon nu op mijn werk. Maar ik vond het vroeger altijd heerlijk om mijn hoofd leeg te fietsen ´s avonds na een intensieve dienst, dat mis ik wel eens.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...