woensdag 15 juli 2015

Er gaat een wereld open voor de beginnende fietseres.

1.Zadelpijn
Sodeflippers. 
Fietsen doet ZEER man. Al dat gelul over goede zadels en dure fietsbroeken - zinloos. Daarmee doet het weliswaar niet na 5 km al zeer, maar na 10 km gewoon weer wel. Na 30 km fietsen is je onderkant een wonderlijke combinatie van beurs en gevoelloos. En iedere fietser blijkt hier achteraf gewoon van te weten, waardoor je op kantoor tijdens de lunch ineens met je mannelijke ook fietsende collega's zit te praten over zere schaamlippen alsof dat een heel normaal onderwerp is voor bij je quinoa met dadels.  

Overigens leerde ik in dat zelfde gesprek dat mannen vooral last hebben van koude tepels. Daar helpt een sportbh dan weer verbazingwekkend goed tegen.  Maar ja, dat staat wel raar, als man. 

Sorry dat ik schaamlippen zei. Ga maar weer verder met koffie drinken. Ik zal t niet meer doen. 



2. Lopen is stoerder dan fietsen. 
Want als je fietst en je houdt je benen stil, ga je gewoon verder.

Moet je met hardlopen eens proberen. 



3. Maar fietsen is ook leuk. 
Je komt nog eens ergens, binnen een enigszins afzienbare tijd. 



4. Kruiszweet
Echt, universum?




Was deze uitvinding nou écht nodig?



5. Het is heel moeilijk om langzaam te fietsen op een racefiets.
Met andere woorden, fietsend door de stad tussen druk verkeer staat het zweet in je kru... Ik bedoel op je rug. 



6. Aan de andere kant,
als je door de stad rijdt en je komt bij zo'n paaltje met een drukknop voor het stoplicht en je krijgt het zo voor elkaar dat je met je hand op dat paaltje landt en je evenwicht bewaart en je je voeten dus niet van de pedalen hoeft te halen, dan heb je F-ING GEWONNEN VAN HET LEVEN. 


7. Een zonnebril is nodig
Want ook al hebben muggen het hele luchtruim om in te vliegen, toch zoeken ze hun heil precies in de anderhalve vierkante centimeter van jouw oog. 


8. En weer 28km in de Tour de Fransie. 




Ik fiets lekker door :-) 

6 opmerkingen:

  1. Heerlijk om te lezen !
    Ik 💟 jouw humor 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, wat leuk om te lezen, fijn dat je weer een blog hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb een mooi plat zadeltje en een goedkope broek en na een paar keer zijn de onderdelen van onder er wel aan gewend :')
    Soms zeggen ze wel dat je eelt moet kweken, maar dat lijkt me niet wat hoor, eelt ... dáár...

    En #4, tja. Bekijks in je kruis of achterwerk hebben we toch wel met die mooie zeem erin! :P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk geschreven! Ik heb nog een leuke boekentip voor je: Tapas en trappers door Polly Evans. Het gaat over een vrouw die zonder enige fietservaring gaat fietsen door Spanje. Hilarisch en vast heel herkenbaar voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...